Hyppää sisältöön

Meet Finland myy Suomea maailmalle

Kirjoittajan oletuskuva
minnam Päivitetty: 14.01.2010
Meet Finland on Suomea matkailumaana esittelevä ohjelma ulkomaisille matkanjärjestäjille. Ohjelma järjestetään Matkamessujen aattona keskiviikkona 20.1.2010.

Ohjelmaan osallistuu tänä vuonna 131 myös Matkamessuilla mukana olevaa kotimaista yritystä, jotka hakevat erityisesti kansainvälisiä asiakkaita. Ohjelman myötä nämä pääsevät verkottumaan yli 120 kansainvälisen ostajan kanssa, jotka tulevat 16 eri maasta. Ostajat ovat matkanjärjestäjiä, jotka järjestävät tai aikovat järjestää matkoja Suomeen. Ohjelman toteuttavat yhteistyössä Suomen Messut ja Helsingin kaupungin matkailu- ja kongressitoimisto.

– Meet Finland -ohjelman tarkoituksena on tehdä Suomea tutuksi kansainvälisille matkanjärjestäjille ja samalla vahvistaa Matkamessujen asemaa kansainvälisesti, kertoo Suomen Messujen näyttelyryhmäpäällikkö Rilla Engblom.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Helsingin Kaupungin matkailu- ja kongressitoimisto näkee Meet Finland -ohjelman tärkeänä lisänä koko Suomen saavutettavuuden parantamisessa.

– Viime vuosina on panostettukin maamme saavutettavuuden parantamiseen ja Meet Finland on tässä suhteessa erittäin tarpeellinen, Helsingin kaupungin matkailu- ja kongressitoimiston markkinointipäällikkö Kari Halonen kertoo.

Meet Finlandin käytännön järjestelyistä vastaa tänäkin vuonna Comma Group Oy. Ohjelma toteutetaan konseptilla, jossa myyjien ja ostajien tapaamiset sovitaan etukäteen. Näin osapuolet ehtivät tehokkaasti kohdata toisensa yhden päivän aikana.

– Ostajien vierailuaika Helsingissä on työntäyteinen, mutta mukaan mahtuu myös muita aktiviteetteja. Kun sekoittaa sopivassa suhteessa bisnestä ja vapaampaa toimintaa, tulee kokonaisuudesta yleensä onnistunut, kertoo Comma Groupin tapahtumatuottaja Pirjo Hynönen.

Matka 2010 täyttää Helsingin matkailuväellä

Pohjois-Euroopan suurin matkailualan tapahtuma avautuu viikon päästä torstaina ammattilaisille. Yleisö on tervetullut messuille perjantaista klo 12 alkaen. Tapahtumassa on jälleen ennätysmäärä näytteilleasettajia, ja mukaan on ilmoittautunut paitsi kotimaan parhaimmisto, myös yli 70 maata. Vuonna 2009 messuilla vieraili lähes 86 000 kävijää.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Messuille osallistujat täyttävät Helsingin hotellit ja ravintolat. Hotellien keskihinta on Matkamessujen aikaan hieman tavallista korkeammalla ja vastaavaan täyttöasteeseen päästään yleensä vain suurten kansainvälisten kongressien aikaan.