Hyppää sisältöön

Kansainväliset bloggaajat levittävät Suomi-tietoutta – jo tuhansia twiittejä ja kuvia

Riikka Krenn
Riikka Krenn Päivitetty: 13.02.2015
Viisikymmentä kansainvälistä matkabloggaajaa vieraili tammikuussa talvisessa Suomessa. Nyt Nordic Bloggers' Experience -ohjelman matkakertomukset leviävät blogeissa, instagramissa ja twitterissä ympäri maailmaa.

Laaja näkyvyys sosiaalisessa mediassa

Tammikuussa 2015 järjestetyn Nordic Bloggers’ Experience -ohjelman bloggaajamatkat suuntautuivat paitsi Lappiin, myös muun muassa Mikkeliin, Porvooseen, Ahvenanmaalle ja Espooseen. Bloggaajat tutustuivat ohjelman aikana myös Helsinkiin ja hakivat inspiraatiota ja uusia yhteistyökumppaneita Matkamessuilta.

NBE-ohjelman järjestivät yhteistyössä Matkamessut, Visit Helsinki ja Visit Finland. Bloggaajien avulla NBE-ohjelmassa mukana olleet yritykset saavuttavat maailmanlaajuisen näkyvyyden, jonka vaikutuspiirissä on miljoonia matkustavia ihmisiä.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

– NBE on osoitus siitä, mitä hyvällä yhteistyöllä voidaan parhaimmillaan saavuttaa. Nordic Bloggers’ Experience on lunastanut paikkansa maailman matkabloggaajien vuosittaisena kohtaamispaikkana, jossa tavataan kollegoita, kouluttaudutaan ja luodaan uusia yhteistyökumppanuuksia. Samalla Suomi pääsee esittelemään parhaita puoliaan bloggaajien miljoonayleisölle ympäri maailman, arvioi projektin johtajana toiminut Inna-Pirjetta Lahti kohtaamistoimisto Innastuksesta.

Nordic Bloggers' Experience
Nordic Bloggers’ Experience -bloggaajaohjelma kutsui kansainväliset bloggaajat tutustumaan muun muassa Porvooseen.

Mukana oli bloggaajia Euroopan maiden lisäksi Aasiasta sekä Pohjois- ja Etelä-Amerikasta. Mieleenpainuvimpia kokemuksia heille olivat muun muassa pulahdus avantoon, porojen syöttäminen, lasi-iglussa yöpyminen sekä helikopterilento Helsingin yllä.

– Minulle ilta Suomen Saunaseuralla oli kohokohta. Siinä yhdistyvät kaikki ne asiat, jotka ovat parasta Suomessa ja NBE:ssä: omaleimainen kulttuuri, rentouttava ympäristö ja mahdollisuus epämuodollisiin keskusteluihin matkailualalla työskentelevien ihmisten kanssa, arvioi Time Travel Turtle -blogia kirjoittava Michael Turtle.

Bloggaajaohjelman tulokset kertovat onnistumisesta, sillä aihetunnisteella #nbefinland on jaettu 5 000 twiittiä ja yli 1 600 Instagram-kuvaa. Ohjelmassa oli tänä vuonna aikaisempaa enemmän videobloggaajia, ja tuloksena on jo kymmeniä videotarinoita Suomesta.

– Tavoitteenamme oli lisätä tarinankerrontaa sekä bloggaajien ja yritysten välistä vuorovaikutusta. Tämä toteutui niin Matkamessujen ennalta sovituissa tapaamisissa kuin monissa vapaamuotoisissa tilaisuuksissa NBE-viikon aikana. Myös uudistetut, käytännönläheiset workshopit saivat paljon kiitosta bloggaajilta. Jatkossa NBE:n suunnittelussa kiinnitetään vielä enemmän huomiota mukana olevien tuotteiden ja palveluiden kaupallisuuteen sekä kannustetaan yrityksiä rakentamaan myyntiin johtavia kokonaisuuksia ja linkityksiä, suunnittelee Inna-Pirjetta Lahti.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

>> Lue myös: Blogiohjelman kansainväliset vieraat Suomesta: ”Palaamme varmasti takaisin”

Lähde ja kuvat: Messukeskus

Aiheeseen liittyvät artikkelit

Matkamessut 2024 Mainos

Vuoden 2024 Matkamessut pidetään tänä viikonloppuna

Kreikkalainen keittiö ja kokki tarjoamassa täyttä ruokalautasta kameraan päin

Ruoka on suomalaisille syy matkustaa – Matkamessuilla herkutellaan erityisesti espanjalaisella ruoalla

Matkamessutarjoukset 2024

Löydä vuoden paras matkatarjous! Katso matkamessuviikon tarjoukset

São Tomé ja Príncipe

Löydä uusi matkakohde Matkamessuilta: uudet eksoottiset ulkomaankohteet esittäytyvät

Lisää aiheeseen liittyviä artikkeleja