Halpalentoyhtiö mainosti härskillä seksivitsillä: “69 on lempinumeromme”
Lentoyhtiön 69-vitsejä moitittiin lapsellisiksi
Amerikkalainen halpalentoyhtiö Spirit Airlines otti vastikään viikolla käyttöön 69. lentokoneensa, eikä voinut vastustaa kiusausta mainostaa 69 dollarin tarjoushintoja seksivitseillä.
Seksiasentoon viittaavat humoristiset tekstit julkaistiin mainoksen yhteydessä.
– Olemme odottaneet 69. konettamme vuosia. Se on lempinumeromme – aina siitä saakka, kun 12-vuotiaana löysimme sen lehden veljemme sängyn alta (sen, jossa on fantastisia artikkeleita). Käytä suutasi ja levitä sanaa: Spirit vie sinut määränpäähäsi entistäkin helpommin, lentoyhtiö mainosti.
Hyvän maun rajoja hipova mainoskampanja herätti jopa epäilykset verkkosivun hakkeroinnista. Yhtiön tiedottaja Paul Berry kuitenkin vahvisti kampanjan olevan todellinen.
– Spirit ei halua olla tavanomainen lentoyhtiö. Emme käytä paljon rahaa mainontaan, koska se nostaisi lippujen hintoja. Mainoksemme ovat hauskoja ja provosoivia, joskus hölmöjä ja epäkunnioittavia. Ne keräävät paljon huomiota, Berry kommentoi.
Tiedottajan mukaan yhtiö ymmärtää, että pieni osa yleisöstä ei ymmärrä mainosten huumoria. Verkossa 69-vitsi saikin osakseen kritiikkiä keskenkasvuisesta huumorista.
Huomiota kalasteleva mainos näytti kuitenkin toimivan: jo loppunut pikakampanja sai yhtiön verkkosivut tukkeutumaan sivustolle hakeutuvista asiakkaista.
Lähde: CNN
Kuva: Spirit Airlines