Miami – South Beach vol. 1

Hello!

Tätä reissua olin odottanut kovasti! Ensimmäinen kerta, kun lentokoneen nokka suuntasikin Euroopan tai Aasian sijasta Pohjois-Amerikkaan!

Kovasti meitä varoteltiin lentokentän sekavuudesta ja tiukoista turvakysymyksistä. Maahantulo sujui kuitenkin todella jouhevasta! Kukaan ei kysynyt meiltä oikeastaan yhtään mitään, sen kuin vain jonottelimme jonoista toiseen 😀 Kentältä astelimme suoraan go shuttleen, joka nappasi usemman turren matkaan ja kuljetti meidät suoraan hotellille. Maksoimme kyydistä yhteensä 5o dollaria, tämä siis sisälsi kaksi lippua ja tipin.

Hotellimme olimme ottaneet aivan South Beachin sydämmestä Espanola way:n varrelta. Hotelli El Paseo oli mukava, ja meidän huone valtava! Onneksi olemme kummatkin sikeä unisia, koska bileet kuuluivat joka ilta huoneeseemme.

Ensimmäisenä aamuna heräsimme aikasin ja lähdimme katsomaan auringon nousua rannalle.

Rantaviiva oli tuhottoman pitkä.. Harmi että auringonnousu ei ollut kummoinen tuona aamuna. Mutta oli mukavaa syödä aamupalaa auringon noustessa ja rauhassa aloitella päivää.

Ensimmäsen päivän otimme aurinkoa ja kiertelimme kaupunkia (lue kauppoja).

Seuraavana päivänä vuokrasimme auton. Tämän kanssa olikin säätöä. Matkasimme autovuokraamoon uberin. Ilmoittauduimme toimistoon ja tarkoitus oli vuokrata auto Ollin nimiin, koska hänhän sitä ajoi. Jostain syystä hänen luottokortti ei toiminutkaan siellä. Rahaa siirrettiin tilille, jos se auttaisi mutta ei. Tarjosimme minun luottokorttia seuraavaksi, mutta jos ajokortti ja luottokortti on eri omistajien ei vuokraus onnistu.

Noh, minun ajokortti oli tietenkin jäänyt hotellille, joten ei muuta kuin takaisin uberilla hotellille ja sieltä vuokraamoon. Tässä vaiheessa auton vuokraajalla kävi meitä sääliksi ja päätti antaa meille paremman auton kuin alunperin oli tarkoitus.

Olimme ladanneet puhelimeen googlen kartan, joten sen avulla navigoimme itsemme Everglades suoalueelle, jossa pääsimmenäkemään alligaattoreita veneestä(?) käsin. Tämä on kyllä retki, jota voin suositella jos on mahdollisuus auton vuokraamiseen. Oli mielenkiintoista kuulla alueesta ja sen eläimistä.

Kotimatkalla ajoimme myös key biscaynen saarelle. Kyseistä paikkaa en suosittele. Saarella ei oikeastaan ollut mitään erikoista.

Seuraavan päivän kuvasaldo olikin niin valtaisa, että siitä teen erillisen jutun.

Ainiin loppuun voisin vielä lisätä, että me otimme tämän reissun suunnitteluun käyttöön google driven exelin 😀 Kummatkin saivat sitä muokkailla ja laittaa ylös mielenkiintoisia juttuja sekä hahmotelmaa aikatauluista. Tässä screen shot..

Tämä tapa tulee varmasti jäämään. 😀