Matkustamohenkilökunta kyllästyy kynää kyseleviin matkustajiin

Teetkö sinäkin lennolla tämän yhden asian, joka saa lentoemännän hymyn hyytymään?

Lentoemäntä muistuttaa, ettei matkustamohenkilökunnan tehtävä ole jakaa lentomatkustajille kyniä lomakkeiden täyttämistä varten.

Muista pakata kynä mukaan lennolle

Käsi sydämelle: oletko sinäkin joskus havahtunut lentokoneessa siihen, että maahantulolomake pitäisi täyttää, mutta laukusta ei löydykään kynää? Todennäköisesti olet tällaisessa tilanteessa kääntynyt matkustamohenkilökunnan puoleen ja pyytänyt kynää lainaan.

Pyyntö lainakynästä saattaa tuntua täysin luonnolliselta, mutta ammattihymyn takana matkustamohenkilökunta kiristelee hampaitaan – ainakin mikäli Quora-kysymyspalvelun kautta avautunutta lentoemäntää on uskominen.

Kahden ison lentoyhtiön palveluksessa työskennellyt lentoemäntä pyytää verkkokeskustelussa matkustajia pakkaamaan aina oman kynän mukaan lennolle. Lentoemäntä muistuttaa, ettei kynien jakaminen kuulu matkustamohenkilökunnan tehtäviin.

Matkustamohenkilökunnan turhautuminen on ymmärrettävää. Kun lähes kaiken voi hoitaa tänä päivänä digitaalisesti, ei mukana kulkeva kynä enää olekaan itsestäänselvä varuste. Kysyjiä siis riittää.

Lentoemännän mukaan lentoyhtiö ei hanki matkustamoon kyniä matkustajia varten.

– En myöskään halua käyttää vaivalla ansaitsemiani rahoja ostaakseni uusia kyniä niiden tilalle, jotka matkustajat unohtavat palauttaa, lentoemäntä sanoo.

Kynä kannattaa pakata laukkuun toisestakin syystä – tiesitkö, että sitä voi käyttää helppona apuvälineenä lentopelkoa vastaan?

Lähde: News.com.au
Kuva: Flickr / Paul Stocker

Päivitetty: 5.9.2017

Arvostelut ja vinkit

1 Tähti2 Tähteä3 Tähteä4 Tähteä5 Tähteä (1 votes, average: 1,00 out of 5)

Kerro kokemuksesi ja jaa omat matkavinkkisi!

Kommentoi nimimerkillä tai Kirjaudu sisään. Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Mitä mieltä olet?

5 kommenttia

Valmistelen työkseni tavaraa matkustamohenkilökunnan käyttöön useille yhtiöille, jotka operoivat mannertenvälisesti. Koneessa on mukana maahantulokortit sekä reilusti kyniä.

sen lomakkeen voi täyttää kentälläkin. siellä on yleensä kyniä. lentoemännät vois kertoa tämänkin jos jollakin on kynä unohtunut. eikä vaan ottaa hernettä sieraimeen.

Viikoittain saa lukea lentoemäntien valitusta lehtien palstoilta, joten olisiko jo aika vaihtaa ammattia? Jokaisessa ammatissa on varjopuolensa, mutta jatkuva matkustajien haukkuminen ja työstään valittaminen ei kuulu asiakaspalveluammattiin.

Palveluammatissa ei tarvitse sietää mitä tahansa eikä keneltä tahansa. Ihmiset ovat uusavuttomia, typeriä, omaan napaan tuijattajia, minä minä oikeassa olevia. Omatoimisuutta kiitos kaikkialle. Terveisin, 18v asiakaspalvelua ja hyysääminen pahenee vuosi vuodelta. Asiakas tarvittaessa meillä lähtee ulos!