Tällä keinolla kuka tahansa voi päästä lentokoneen ykkösluokkaan ilman rahaa
Hyvin käyttäytymällä business-luokkaan
Brittiläinen halpalentoyhtiö Monarch toivoo asiakkaidensa käyttäytyvän kohteliaasti, kun he asioivat yhtiön puhelinpalvelussa.
Toivomuksen vauhdittamiseksi lentoyhtiö on ryhtynyt erikoiseen käytäntöön. Jos yhtiön puhelinpalveluun soittava asiakas on erityisen kohtelias, voi puhelimen toisessa päässä oleva työntekijä osoittaa kiitosta hyvästä käytöksestä ja siirtää asiakkaan maksutta parempaan luokkaan. Hyvät käytöstavat voivat siis tuoda lennolle muun muassa lisää jalkatilaa sekä perusluokkaa paremmat tarjoilut.
– Me kuvailemme itseämme usein mukavammaksi lentoyhtiöksi ja olemme siitä ylpeitä. Asiakaspalvelijamme ovat jo mukavia, ja nyt he voivat palkita niitä, jotka kohtelevat heitä samoin, kertoo yhtiön edustaja Nils Cristy.
Aivan kaikki lentoyhtiön asiakkaat eivät kuitenkaan voi saada ilmaista lentoluokan korotusta, sillä niitä jaetaan vain kymmenelle matkustajalle viikossa. Lisäksi mahdollisuus koskee vain asiakkaita, jotka ostavat lippunsa lentoyhtiön puhelinpalvelusta tai henkilöitä, joilla on jotain selvittämistä, joka vaatii soiton puhelinpalveluun. Verkosta tai matkatoimiston kautta lippunsa ostavien matkustajien on siis jatkossakin maksettava lentoluokan korotuksesta.
Lähde: Independent
Kuva: Flickr / Rob Hodgkins
Rantapallon päätoimittaja Inka on aina valmis seikkailuun. Jos voi itse valita, suuntaa hän kaikkein mieluiten aktiivimatkalle maailman ääriin.
Lue lisää