Campervanilla matka jatkuu :)

Day 4,

Herätys Rockhamptonin mäkin pihalta, aamupala naamaan ja tien päälle. Ajettiin ensiksi sellaiseen kaupunkiin kun Mackay, jonne oli Rockhamptonista n.340km matka.

Varokaa Koalia!

Ookke =)

Siellä käytiin katsomassa kirjastoa, jos päästäisiin nettiin, mutta siellä ei ollut kuin tavallisia koneita, eikä wifiä ja tavallisiin koneisiin olisi tarvinnut kirjastokortin. Lähdettiin sitten erääseen kauppakeskukseen, jossa käytiin katsomassa onko suomen pankkitililtä siirretyt rahat tulleet Aussitilille. Paulille oli, mutta mulle ei. Oli tosi kiva fiilis siinä vaiheessa kun ei tiennyt, että minne ne mun rahat oli sitten mennyt, koska kyse ei ollut mistään pikkusummasta. Lopulta selvisi syy, olin siirtänyt isomman summan kun Pauli ja mun olisi pitänyt käydä vielä myöhemmin koneella tuplahyväksymässä siirto. Ärsyttää. Nyt pitää sitten uudestaan käydä siirtämässä rahat ja sen jälkeen toivoa, että pääsee uudestaan nettipankkiin joskus hyväksymään maksun. Käytiin Mackayssa vielä syömässä ja jatkettiin eteen päin, kohti Airlie Beachia, matkaa sinne oli ehkä vähän alle 200km.

Heidille terkkuja, että Vegemiteä on maistettu Sipsienkin muodossa 😀 Aika suolaista sanoisin 😀

Airlie Beachiltä

Airlie Beach on itessäänkin tosi hienon näkönen paikka, vaikka nyt kun me sinne tultiin oli hieman sateista. Airlie Beachilta tehdään purjehduksia esimerkiksi Whitsunday islandille, jonne ehkä kanssa jossain vaiheessa ollaan menossa. Kaupungissa oli paljon nuorta porukkaa ja paljon muita campervaneja. Meressä ei valitettavasti voi uida, koska siellä on tähän aikaan paljon tappavia meduusoja, on jellyfishejä sekä pienen pieniä irukandjuja, jotka 20 minuutissa lamaavat koko elimistön, mukaan luettuna myös hengityselimistön. Airlie beachille oli rakennettu rannan viereen iso laguuni, jossa mekin kävimme tietenkin pulahtamassa. Oli tosi hieno.

Aamu-uinnilla

Tämä yö sniiduiltiin AIrlie Beachilla erään urheilukaupan pihalla :D.

Day 5,
Herättiin aamusta taas kauheeseen kuumuuteen ja käytiin tietenkin Airlie Beachin laguunissa aamu-uinnilla. Se teki hyvää! Raikkaina lähdettiin jälleen tien päälle. Mä ymmärrän nyt niin paljon paremmin rahtareita:D

Rahtarit tienpäällä! 😀

Tien päällä oleminen on rankkaa puuhaa. Välillä nukuttaa ihan kauheesti ja ollaan keksitty kaikkia pelejä yms.matkalle esimerkiksi laiva on lastattu-leikkiä :).

Vähän epäselvä, mutta Trivial kysymyksiä oli matkanvarrella 🙂

Big Mango

=)

Ajettiin n.300 km seuraavaan määränpäähän, joka oli Townsville. Tämä kaupunki on myös söpö pikkukaupunki. Käytiin hakemassa evästä ja suunnattiin piknikille. Ilma oli kaunis ja erittäin kuuma. Townsvillessä uiminen meressä on myös kiellettyä (samasta syystä kun Airlie beachilla), mutta rannalle oli aidattu alue, jossa pystyi uimaan ilman pelottavia meduusoja ja haita.Kaupunkiin oli myös rakennettu rockpool, jossa oli kanssa merivettä, mutta suodatettua.

Townsvillestä

Pauli taas löysi leuanveto paikan Townsvillesta 😀 Haha..

Townsvillesta matka jatkui kohti Inghamia jonne matkaa oli reilut 100km, joka on pikkukaupunki, johon päätimme jäädä yöksi. Käytiin siellä kaupassa ja ostettiin vähän herkkuja ja hyvää juotavaa. Yövyttiin tämä yö erään kaupan pihassa 😀 .

Campervanissa 😀

Niin tosiaan, ollaan nähty ehkä n.50 kengurua, mutta kaikki kuolleina auton alle jääneinä :(. Pitää siis olla tosi skarppina koko ajan ettei kengurut hypi auton alle. Isommat voivat olla 2,5 metrisia ja painaa monta sataa kiloa. Ne ovat vähän kuin hirvet Suomessa. Tien varsissa on myös tosi paljon ristejä ja kukkia, eli moni on menettänyt henkensä kolareissa. Ei kannata ajaa pimeällä, eikä aamuhämärässä, koska silloin keguruita on eniten liikkeellä.

3 vastausta artikkeliin ”Campervanilla matka jatkuu :)

1. Kivan näköistä siellä…..Hyvinkääl on jo lumi maas

Kaikkee sitäki näkee, Baplo Toyotan ratissa ja vielä karavaanarina:)) Mutta vielä odottelen sitä surffilauta kuvaa….