Mökillä, metsässä, Oulussa ja Tampereella

Viimeisen reilun viikon sisään on ehtinyt tapahtua taas kaikenlaista! Ollut kiva ja rentouttava viikko ja saanut nähdä ihania tyyppejä. Sää on ollut edelleen mitä kaunein. Luonto kyllä alkaa jo kaivata sadetta, ja tänään sitä onneksi saatiinkin! Ja varmaan lisää on vielä tulossa, koska Juhannus lähestyy. 😀

Aloitetaan viikon takaisesta viikonlopusta. Rentouttava viikonloppu, joka todella tuli tarpeeseen. Mökkeilyä ja metsässä retkeilyä. Laatuaikaa poikaystävän kanssa. Ei oltu ihan ehditty viettämään aikaa kunnolla kahdestaan moniin viikkoihin, joten oltiin päätetty pitää tämä viikonloppu sellaisena ettei sovita silloin kenenkään kanssa mitään erikoista.

Perjantaina meille tuli kavereita grillailemaan ja vietettiin kivaa iltaa meidän terassilla. Lauantaipäivä meni mökillä Öjassa kalastellen, saunoen ja grillaten. Illaksi tultiin takaisin Jeppikseen ja katseltiin vanhassa satamassa auringonlaskua viiniä juoden. Täydellistä!

Sunnuntaina aloiteltiin päivä kiireettömästi ja myöhemmin lähdettiin Fäbodan metsiin retkeilemään. Käytiin n.7 km reissu metsässä ja pidettiin kahvi-/grillaustauko metsän keskellä. Oli todella vähän ihmisiä liikkeellä, muutamaa pyöräilijää lukuunottamatta saatiin olla metsässä aivan omassa rauhassamme. Rauhallinen rento sunnuntai. <3

Keskiviikkona lähdin Ouluun. Tarkoituksenani mennä siskolleni kylään pariksi päiväksi ja tehdä töitä etänä Oulusta käsin. Olin perillä keskiviikkona illalla ja silloin ei tehty mitään ihmeellistä, käytiin pieni kävelylenkki siskoni koiran Kanen kanssa ja syötiin iltapalaa samalla höpötellen niitä näitä.

Torstaina töiden teon jälkeen meidän äiti tuli myös Ouluun ja käytiin yhdessä syömässä Pannukakkutalossa torinrannassa. Oli niin hyvää!! Siitä on monta vuotta kun oon viimeksi käynyt kyseisessä paikassa, en muistanutkaan miten hyviä ne pannarit voi olla. Kuvassa pannari valkosuklaalla ja mansikoilla. Nam!

Jos Ouluun eksyt niin käy ihmeessä pannarilla!

Äidin lähdettyä takaisin kotiin Haapavedelle, pyörittiin siskon kanssa kaupungilla ja kierreltiin alennusmyyntejä. Stadiumista löysin yhteensä 20€:lla uudet urheilurintsikat ja treenipaidan. H&M:ltä löysin myös ihanan kesäpaidan 10 eurolla.

Illalla käytettiin Kane vielä lenkillä ja sitten jutskailtiin loppuilta vaan kämpillä ja ajoissa nukkumaan. Olipas kyllä kivaa käydä siskoa moikkaamassa <3

Perjantaina aamulla mun bussi lähti Oulusta kohti Tamperetta. Tampereella innostuin mm. kukkasista 😀 kuten alta voi huomata. Menin Tampereelle viikonlopun viettoon ja tapaamaan ystävääni Millaa, jonka kanssa oltiin nähty viimeksi tammikuussa ennen mun Indoreissua! Aika pitkä aika siis. Oli aivan ihana nähdä pitkästä aikaa! <3

Tampereelle saavuin puolenpäivän jälkeen. Olin tehnyt bussissa heti aamusta alkaen töitä ja pari tuntia oli vielä jäljellä, joten suuntasin Koskikeskukseen Linkosuon kahvilaan syömään lohikeiton ja tekemään loput työt. Kun Milla pääsi töistä, lähdettiin kauppaan ostamaan viikonlopuksi ruokaa. Tehtiin kesäistä salaattia, joka sisälsi mm. halloumia ja mansikkaa. Naminam.

Syömisen jälkeen käytiin hakemassa Millan perheen koira Ella lenkille. Käytiin Onkiniemen rannalla ja palattiin sinne myös katsomaan auringonlaskua kallioille kun oltiin viety Ella takaisin. Tosi kaunis ja rauhallinen spotti käydä uimassa tai katsella vaikka auringonlaskua.

Lauantaina valmistettiin ja syötiin kiireettömästi aamupalaa, minkä jälkeen lähdettiin lenkkeilemään Pyynikille. Oon käynyt siellä aiemminkin, mutta ainoastaan talvella. Jostain syystä ei ollut paljon ihmisiä liikkellä vaikka oli lauantai, ja saatiin aika rauhassa nauttia metsästä ja upeista maisemista. Huomasi kyllä todella hyvin miten kuiva luonto tällähetkellä on. Vettä lisää ja äkkiä!

Parin tunnin lenkki johti Pyynikin rannalle, jonka nurmialueella treenailtiin päällä- ja käsilläseisontaa sekä acrojooga-asentoja. Oli ihan sairaan kivaa! Täällä Jeppiksessä ei ole oikein acrosta innostunutta kaveria (ilmianna itsesi jos luet tätä! :D) eikä tuntejakaan ole tarjolla, joten oli kiva päästä vähän treenailemaan Millan kanssa. 🙂

Pari tuntia temppuiltuamme lähdettiin syömään. Ehdittiin käydä nopeasti uudessa Ratina -kauppakeskuksessa sekä juomassa kahvit ja syömässä jädet. Sitten alkoi tehdä mieli valkkaria joten suunnattiin lasilliselle terassille. Ilma oli niin lämmin ja kaikki oli ihan täydellistä 🙂 Illalla mentiin piknikille taas Onkiniemeen ja katseltiin auringonlaskua. Rauhallinen ja voimaannuttava viikonloppu ystävän kanssa <3

Sunnuntaina lähdin aikaisin kohti Vaasaa, jonne poikaystäväni tuli polttareita viettämästä, ja suunnattiin yhdessä rannalle nauttimaan auringosta. Illaksi ajettiin kotiin. Tapahtumarikas viikko, melkoinen Suomitouri taas! 😀 Katsotaan mitä uusi viikko ja Juhannus tuovat seuraavaksi tullessaan.

Ihanaa alkanutta viikkoa kaikille! <3

Nauttikaa kesästä vaikka sataakin. Se on hyvä vaan välillä. Ja helpommin malttaa olla esimerkiksi sisällä ja siivota. Siksipä alankin nyt siivoamaan!