Oletko kokeillut näitä salaisia niksejä hotellissa? Kaksi ovelaa keinoa, joilla voit saada haluamasi
Puhuttele työntekijää nimellä
Kun lomailet hotellissa, on yksinkertainen pyytäminen usein helpoin ja nopein tapa saada juuri sitä, mitä haluat.
Mutta mitä tehdä silloin, kun jokin menee vikaan ja haluat hotellin korjaavan asian? Pitkään hotellien vastaanotossa työskennellyt Jacob Tomsky paljastaa, että asiakkaan tavalla tehdä valitus on suuri merkitys.
Ensimmäisenä kannattaa tietysti muistaa kohtelias käytös tulisen raivoamisen sijaan. Tomskyn tärkein vinkki on kuitenkin vastaanottovirkailijan nimikyltin vilkaisu ja tämän puhuttelu nimellä.
– Jos haluat olla varma, että työntekijä puuttuu asiaan, tarkista heidän nimensä. Mikään ei kuumota virkailijoita yhtä paljon kuin tieto siitä, että tyytymätön asiakas on painanut mieleensä heidän nimensä, sanoo Tomsky.
Uhkailulinjalle ei kuitenkaan kannata lähteä. Tomsky neuvoo hotellivieraita kiittämään virkailijaa avusta – ja mainitsemaan sitten varmistavansa vielä myöhemmin, että epäkohta on hoidettu kuntoon.
Antelias tippi voi saada aikaan ihmeitä
Tomsky ei myöskään häpeile paljastaa, että vastaanottovirkailijaa tippaamalla voi päästä pitkälle. Parempia huoneita nimittäin on miehen mukaan olemassa – silloinkin, kun virkailija väittää kirkkain silmin kaikkien vapaana olevien huoneiden olevan samanlaisia.
Tomsky kertoo “samanlaisten huoneiden” olevan yksi yleisimmistä hotellialan valheista.
– Jossain on aina olemassa parempi huone, ja kun tunnen antamasi kahdenkympin tipin polttavan taskussani, löydän sen sinulle. Jos mitään ei ole tehtävissä huoneiden suhteen, keksin kyllä muita etuja.
Vastaanottovirkailija saattaa ilahduttaa asiakkaita esimerkiksi myöhäisellä uloskirjautumisella ja ilmaisilla elokuvilla. Työntekijä ei unohda tippaavaa asiakasta, vaan tekee parhaansa seuraavan juomarahan toivossa.
Tomskyn mukaan lahjonnalta kuulostavaa tippaamista ei kannata arastella, sillä vastaanottovirkailijoilla on usein valta myöntää huoneluokan korotuksia tai muita etuja erikoistilanteissa.
– Tällaisessa tapauksessa erikoistilanne on se, että olen 20 dollaria rikkaampi. Minulle se on erityistä, räväyttää Tomsky.
Suorapuheisen hotelliammattilaisen paljastuksiin matkailijalle kuuluu myös se, että minibaarilasku on helppo jättää maksamatta.
Lähde: Mental Floss