Hyppää sisältöön

“Ei seksijuhlille!” Luksushotellin vastaanotto toteuttaa vaativien asiakkaiden erikoiset toiveet – tiettyyn rajaan saakka

Rantapallon päätoimittaja Inka Khanji
Inka Khanji Päivitetty: 22.03.2017
Viiden tähden hotellin vastaanotossa työskentelevä virkailija paljastaa asiakkaidensa oudoimmat toiveet.

Luksushotellin vastaanottoon tulvii erikoisia pyyntöjä

Luksushotellien työntekijät kohtaavat työuransa aikana mitä erikoisempia pyyntöjä. Lontoossa sijaitsevassa ylellisessä Mandarin Oriental Hyde Park -hotellissa 17 vuotta työskennellyt Nigel Bowen paljastaa uransa aikana sattuneet poikkeuksellisimmat pyynnöt ja erikoistoiveet.

– Minulle annettiin kerran tyhjä parfyymipullo, jossa ei ollut minkäänlaisia merkintöjä ja pyydettiin hankkimaan samanlainen tilalle. Vieras halusi yllättää kumppaninsa, mutta ei muistanut mistä oli hajuveden ostanut, Bowen muistelee.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Tuoksu oli hankittu jostain päin Lähi-itää, mutta asiakas ei kuollakseenkaan muistanut oliko se Dohasta vai Dubaista. Epätoivoisen asiakkaan ongelma ratkesi, kun Bowen otti yhteyttä ranskalaiseen parfyymiasiantuntijaan. Tämä haisteli pulloa, määritteli sen perusteella tuoksun pohjanuotit ja sekoitti uuden vastaavanlaisen hajuveden. Muuta ratkaisua ei ollut, koska alkuperäisestä ei ollut tietoa. Prosessi vei kuukauden, mutta sen seurauksena tyytyväisestä pariskunnasta tuli kanta-asiakkaita.

Ylimääräistä maksua vaivastaan Bowen ei laskuttanut. Hän väittää jopa, ettei ota vastaan edes tippejä.

Ei toteuta moraalittomia pyyntöjä

Nigel Bowenia on pyydetty myös järjestämään norsu hotellissa pidettyihin häihin, sekä hankkimaan Bostoniin unohtunut rintamaito äkkiä Lontooseen. Rintamaito toimitettiin sen unohtaneen liikenaisen huoneeseen. Norsua ei hankittu, koska hotelliin saa tuoda vain pieniä eläimiä.

Missä sitten menee raja sen suhteen, kuinka pitkälle asiakkaiden toiveita ollaan valmiita kuuntelemaan? Bowen sanoo auttavansa, mutta vain jos pyyntö ei ole laiton, moraaliton tai epäeettinen. Esimerkiksi seksijuhlien järjestämisestä hän kieltäytyisi.

Bowenin hotellissa asuu julkkiksia ja kuninkaallisia, eikä kuuluisimpien asiakkaiden tarvitse jättää luottokorttitietojaan varauksensa vahvistukseksi. Siksi voikin käydä niin, että laskun maksaminen unohtuu. Varsin pahamaineisia tässä lajissa ovat kuninkaalliset. Esimerkiksi saudiprinsessa, joka toi kuukauden vierailulle 200 matkalaukkua ja jonka sviitin ikkunat piti pimentää, maksoi laskunsa vasta yhdeksän kuukauden kuluttua.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Vaikka Bowenille esitetyt toiveet voivat kuulostaa erikoisilta ja haastavilta, ei niiden toteuttaminen ole hänestä mahdotonta. Vain kerran on tullut eteen tilanne, jossa vastaanotto ei osannut auttaa. Vuonna 2010 purkautuneen islantilaistulivuoren nostattama tuhkapilvi sotki lentoliikenteen, eikä Bowen sen vuoksi voinut millään tapaa auttaa Atlantin takaa saapuneita asiakkaita varaamaan vaihtoehtoisia lentoja kotiin. Oli vain pakko odottaa pilven laskeutumista ja tilanteen normalisoitumista. Luonnonvoimille ei paraskaan vastaanottovirkailija voi panna vastaan.

Lähde: Independent
Kuva: Istockphoto

Rantapallon päätoimittaja Inka on aina valmis seikkailuun. Jos voi itse valita, suuntaa hän kaikkein mieluiten aktiivimatkalle maailman ääriin.
Lue lisää

Aiheeseen liittyvät artikkelit

Mikä Levin hotelli sopii sinulle? 8 vinkkiä erilaisille matkailijoille

Hotellin lounge

Mitä hotellien lounget oikein ovat? Tällaista on suljettujen ovien takana

Magical Pond -iglut Rukalla

Tältä näyttävät Rukan tyylikkäät lasi-iglut – sängystä näet revontulet ja valoisat kesäyöt

Pitääkö all inclusive -hotellissa antaa tippiä? Tätä sinäkin mietit ennen lomaa

Lisää aiheeseen liittyviä artikkeleja