Kaksin matkassa Kaupunkilomat

Romania ja Bukarest – Kyytiä ennakkoluuloille!

By on sunnuntai, heinäkuu 9, 2017

Palasimme viikko sitten sunnuntaina viikonloppureissulta Romaniasta. Bongasin hyvät lentotarjoukset Blue Airilta maaliskuussa, ja tuolloin hetken mielijohteesta menin ja varasin suorat lennot Helsingistä Bukarestiin. Romania ei ollut ehkä kuulunut niihin must go-kohteisiin, enkä oikeastaan ollut ennen lentojen varaamista ottanut juurikaan selvää mihin tie veisi. Toki uudet kohteet kiinnostavat aina, joten…

Kotimaanmatkailu Lasten kanssa

Päivä Koivuniemen Herran MuuMaassa

By on lauantai, kesäkuu 24, 2017

Yksi jokakesäisistä traditioista on jälleen suoritettu, nimittäin vierailu kotieläinpiha Koivuniemen Herran MuuMaassa Merikarvialla. Olemme käyneet Koivuniemen Herrassa joka kesä siitä lähtien, kun esikoisemme täytti vuoden, joten tämä oli nyt kuudes reissu tuolla lasten rakastamalla maatilalla. Koivuniemen Herra täytti tänä vuonna 26 vuotta, ja onpa tuolla tullut käytyä jo silloinkin,…

10 matkakuvaa vuosien varrelta

By on tiistai, kesäkuu 20, 2017

Tänään on satanut koko päivän vettä.  Lasten kanssa sadepäivät ovat aina pieni arvoitus, välillä sujuu kivasti, ja välillä tuntuu että pikkuväki hyppii seinille kun ei pääse ulos. Tämä sadepäivä on sujunut aika mukavasti, ja intouduttiin katselemaan lasten kanssa valokuvia. Kun sain pienimmät päikkäreille, ajattelin tarttua Paula Gastonin Viinilaakson viemää…

Ällöromanttista? – Illallisristeily Tonavalla

By on maanantai, kesäkuu 12, 2017

Jos haluatte kokea Budapestissa ihanan romanttista hömppää, niin suosittelen ehdottomasti Legenda Sightseeing Boats- yhtiön Candlelit Dinner Cruisea.  Yhtiön sivuilta löytyy kahdenlaisia risteilyjä, riippuen haluatko ruokailla laivalla, vai katsella vain nähtävyyksiä. Varasin meille paikat illallisristeilyltä (sis. ruuat) pari viikkoa etukäteen, ja hyvä näin, laiva oli nimittäin viimeistä pöytää myöden täynnä.

[caption…

Kokemuksia Budapestin majapaikastamme – Hotel Rum

By on torstai, kesäkuu 1, 2017

Tupsahdimme keskelle katuvilinää syvältä maan alta, Kálvin Tér- metroaseman syövereistä. Silmiemme totuttua kirkkaaseen auringonpaisteeseen, ja hetken aikaa sijaintiamme kartan avulla navigoiden löysimmekin tiemme majapaikkaamme.

Hotel Rum sijaisee mukavalla paikalla pienen sivukadun varrella, joten liikenteen melu on vähäistä. Metroasemat löytyvät läheltä, ja kävelymatkan päässä ovat oikeastaan kaikki tärkeimmät Budapestin nähtävyydet. Lähistöltä…

Matkapäiväkirja Budapest, päivä 3/3

By on sunnuntai, toukokuu 28, 2017

Budapestin sunnuntaiaamu valkeni aurinkoisena. Kävimme vielä kiireettömällä aamupalalla, jonka jälkeen pakkasimme tavaramme ja kirjauduimme ulos hotellista. Jätimme laukut kuitenkin vielä hotellille säilöön, sillä lentomme kohti Helsinkiä lähtisi vasta illalla, ja meillä oli koko päivä aikaa kierrellä Budapestissa.

Koska Budapestissa oltiin, halusimme käydä ainakin yhdessä kylpylässä, sillä juuri niistä kaupunki on…

Yleinen

Matkustus ja lukeminen ne yhteen soppii!

By on keskiviikko, toukokuu 24, 2017

Jos minulta kysyttäisiin matkustuksen lisäksi jotain toista asiaa, josta nautin, vastaisin varmaankin lukeminen. Tänään huomasin kauppareissulla kirjatorin inventaarioalet, joten poikkeamatta en voinut liikettä ohittaa. Tykkään hypistellä kirjoja ja selailla niiden sivuja, mielenkiintoisimmat ostan omaan hyllyyni, joka onkin täyttynyt vuosien varrella aika mukavasti.

Mitä…

Matkapäiväkirja Budapest, päivä 2/3

By on sunnuntai, toukokuu 21, 2017

Lauantaiaamuna Budapestissa taivas oli pilvinen. Lämpömittari näytti kuitenkin pariakymppiä, joten kylmä ei tullut. Heräilimme kaikessa rauhassa hiukan kahdeksan jälkeen ihanaan hiljaisuuteen. Aamupalaa olisi saanut vielä 10.30 asti, mutta ihan niin kauaa emme jaksaneet huoneessa lojua. Syödessämme mietimme tulevan päivän ohjelmaa, johon oli suunniteltu Adventure caving, visiitti Budapestin alla risteileviin…

Matkapäiväkirja Budapest, päivä 1/3

By on torstai, toukokuu 18, 2017

Kello soitti 03.30 perjantai-aamuna, tai no, aamuyöllä. Edellisilta oli kummasti taas venähtänyt viimeisiä tavaroita pakatessa, joten ihan heti ensimmäisellä kellonsoitolla emme ponkaisseet sängystä ylös. Muutamaa torkkua myöhemmin saimme kuitenkin itsemme kammettua peiton alta lämpimästä hereille, pikaisesti vaatteet niskaan ja autoon. Starttasimme auton vasta 04.20, joten aluksi vähän mietitytti kuinka…

Yleinen

Vielä olis vähän jotain tehtävää..

By on keskiviikko, toukokuu 10, 2017

En tiedä miten mulle aina käy niin, että vaikka kuinka paljon etukäteen matkapäivä on tiedossa, jää pakkaaminen ja muut järjestelyt aina näihin viimeisiin (ja kiireisimpiin) päiviin.. Meidän lento kohti Budapestia lähtee perjantaina klo 9.30, joten auto täältä länsirannikolta pitää startata viimeistään klo 04.00, ehkä jopa hiukan aikaisemminkin. Ja ihan…

JohannaK

Kroonisesta matkakuumeesta kärsivä kolmen lapsen äiti suunnittelee ja toteuttaa reissuja joko kahdestaan aviomiehen kanssa tai koko perheen voimin. Juttua myös jo tehdyistä matkoista. Tervetuloa mukaan!