Finding workout motivation!

Tammikuun loppu häämöttää ja mä oon itseasiassa tän postauksen ilmestymisen aikoihin matkalla kohti Sri Lankaa!

Uusi vuosi, uusi elämä ja uusi minä. Tekikö kukaan muuten lupauksia uudelle vuodelle 2018? Varmasti yksi yleisimmistä lupauksista on terveellisempään elämään panostaminen. Terveellinen elämä pitää sisällään niin paljon muutakin kuin hyvän fyysisen kunnon. Hyvä ruokavalio, riittävä uni ja henkinen hyvinvointi ovat kaikki iso osa tasapainoista, terveellistä elämää.

Me käytiin pari viikkoa sitten mun serkun Inan kanssa juttelemassa GoGo Cityn ihanien tyyppien kanssa ja samalla testaamassa salin uusimmat jutut. Mun suosikki oli vihreällä tekonurmella päällystetty alue, jossa pystyi tekemään erilaisia kehonpainotreenejä ja tietysti lopuksi vetämään pienet käsilläseisonnat haha!

Mun ensimmäiset kokemukset kuntosaleista ajoittuu vuoteen 2010. Asuin silloin Ruotsissa ja hommasin salijäsenyyden mun silloisen poikaystävän innoittamana. Alkuhuuman jälkeen motivaatio alkoi pikkuhiljaa hiipua ja salikäyntien määrä vähentyä. En oikeastaan edes tiennyt mitä salilla voisi tehdä, ja tunsin oloni välillä tyhmäksi laitteita tuijotellessa. Pidinkin kuntosaleista pitkän tauon, mutta lähiaikoina oon löytänyt uuden kipinän myös salilla treenaamiseen!

Tässä muutamat mun vinkit treenimotivaation löytämiseen!

Hommaa treenikaveri! Koin aina ennen olevani yksinliikkuja, kunnes muutama vuosi sitten päädyin akrojoogan pariin Australiassa asuessani. Huomasin parin tai ryhmän kanssa liikkumisen motivoivan mua ihan älyttömästi! Treenikaverin kanssa sovittuja treenejä ei myöskään kehtaa perua… ;D

Kokeile eri tyylejä ja lajeja! Vaikka itse rakastan vesiurheilua, tunnen monta tyyppiä, joita ei kirveelläkään saisi veteen. Kaikki ei siis sovi kaikille. Jos tavallinen salitreeni tökkii, vaihda treenityyliä, kokeile vaikka kehon painolla tehtäviä treenejä tai ryhmäliikuntatunteja. Nykyään saleilta löytyy erilaisia tunteja ihan laidasta laitaan, ihan varmasti jokaiselle jotain!

Aseta tavotteita! Realistiset välitavoitteet auttavat treeni-innon säilyttämisessä, puhumattakaan siitä fiiliksestä minkä tavoitteen saavuttaminen aiheuttaa!

Ole armollinen itsellesi. Jos se motivaatio on oikeasti jossain niin kaukana, ettei sitä ole mahdollista löytää, älä piiskaa itseäsi. Salille väkisin raahautuminen saattaa parhaimmassa tapauksessa palauttaa kadonneen motivaation, mutta usein niin ei käy. Muista kuunnella kehoasi. Väsyneenä saattaa olla paljon parempi mennä vaikka rennolle kävelylenkille rankan treenin sijaan. Kokeile myös rauhallista kotijoogaa, YouTube on pullollaan joogavideoita! Tsekkaa myös kotimainen online joogastudio Yogaia + Manduka.

Pidä hauskaa! Treeni saa ja sen pitää olla hauskaa. Jossain kohtaa kehittyminen saattaa hidastua, mutta älä anna sen vaikuttaa sun mielialaan. Mulle kävi juuri akrojoogan kanssa niin, että aluksi kehityin ihan huikeaa vauhtia. Sitten tuli kehityksessä stoppi ja turhauduin. Kunnes muistin miksi tätä lajia harrastan, en siksi että olisin se kaikista paras ja nopein kehittymään, vaan siksi että rakastan akroilua!

Lisätietoa GoGon saleista täältä!

Previous Post Next Post

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply