Hirviövauva tahtoo nakkeja

Hiphei ja Happy ANZAC day.  ANZAC day on jonkun minkälienee maihinnousun vuosipäivä, ja sitä juhlitaan aina 25.4. Päivän Australia-tietopaketti.

Mä oon viettäny sitä todella villisti juhlien ensin rannalla ehkä vartin verran jonka jälkeen oli vaan todettava, että tuulee liikaa. Kun pääs  kotiin niin huikkasin Annalle, että lepään ihan hetken ja kuorsasin sen jälkeen täyttä häkää kaks tuntia vällyjen alla. Koska maanantai on huono telkkaripäivä, eikä mua kiinnostanu luopua verkkareista ja villasukista sen vertaa, että olisin lähteny parille Burleighiin, niin heittäydyin sohvalle ja alotin vihdoin My Exploration-blogin kahlaamisen siitä mihin joskus kauan sitten jäin. Siinä meni tunti jos toinenkin ja jotenkin tää meijän rauhallinen lähiö tuntuu tylsältä, kun ainoot äänet kuuluu viereisen surffiklubin tupakka-alueelta kun juhlatuulella olevat aussit metelöi ja meijän vaarallisin eläin on transukissa Franklin johon oon meinannu kompastua jo pariin kertaan koska sitä ei huvita enää siirtyä jos ovi sen takana avataan. Vaarallista tosiaankin!

Jos ette oo vielä tutustunu ko blogiin, niin suosittelen TODELLA lämpimästi!

Sen jälkeen kun luin viimosen twilightin oon tullu siihen tulokseen että saan vaan hirviövauvoja. Mulla on ollu pari viime viikkoa kaikki jotenkin ihan päin helvettiä; oon hereillä poikkeuksetta vähintään kolmeen ja vaikka heräisin kuinka aikasin niin ei uni vaan iltasin tuu. Normaalisti tällanen aiheutuu stressistä, mutta kun ei tota työstressiä (ikävä kyllä) oon pahemmin ollu ni tietty ainut vaihtoehto on että oon raskaana. Meinasin kirjottaa että sehän sopii hyvin tähän pääsiäiseen, että pamahdan raskaaks noin vaan, mutta onneks muistin ajoissa joulun ja pääsiäisen eron. Ois menny ehkä samaan kategoriaan kun se, että kysyin Annalta tossa yks aamu että kuka on Sinuhe Wallinheimo ja sieltä tuli alle sekunnissa vastaus ”no se joka kirjotti tuntemattoman sotilaan!” toisen sekunnin jälkeen ja mun ilmeen jälkeen Anna ehkä tajus että nyt meni joku pieleen ja oon aina tilaisuuden tullen kuittaillu asiasta.  Nojoo, Ite eksyit aiheesta.

Noniin, mä oon siis nukkunu huonosti, syöny huonosti (paitsi tikkareita ja kindereitä) ja kaikki ruoka ällöttää. Ainut järkeenkäypädiagnoosi on siis se, että oon vähintään raskaana. ja kahen kuukauden kuluttua meillä pyörii nurkissa Franklinin lisäks hirviövauva. (Ja ilkee, kun oot nyt puolessa välissä kutomassa sitä potkupukua sille vauvalle, niin ei mitään kiirettä, en mä ehkä oikeesti oo) Tosi turhauttavaa kun uni ei vaan tuu, ei vaikka ois kuinka heränny aikasin. Eikä siis ees oo mitään sellasta että pyörii liikaa asioita pääsä, ei vaan nukuta. Välttelen viimeseen asti kaikkia kolajuomia kl 16 jälkeen ettei VAAN vaikuttais yöuniin ja oon kokeillu kaikkee mahollista ja ei ei ja ei. Se että syön vähän vähemmän on ehkä vaan hyvä asia, toisaalta luulen että toi kindereiden määrä korvaa kyllä ne muut ateriat mitkä skippaan kun oksettaa kaikki ruoka. Iines ehdotti että kokeilisin Melatoniinia, täytyy käydä huomenna kyselemässä apteekista jos sielt löytyis.

 

Nojoo. Olipas taas tähdellistä. Mulla taitaa huomenna olla vääjäämättä edessä taas hiustenvärjäys ja melkein jo toivon että myös tulis tarve sitruunakäsittelylle (tää tarve on ollu jokaikisen täällä tehdyn kotivärjäyksen jälkeen) niin voisin tehä teille postauksen aiheesta kun siitä on paljon kyselty :D sormet ja varpaat siis ristiin että väri menee pieleen :D

Voisin mennä vaikka vaihtamaan vihdoin lakanat mun sängystä (oletan että perjantaista aihetuneet liskodiskot on jo takana) kun oon nukkunu samoilla jo ainaki viikon. Yök. Sit voin alottaa taas sen 4-5tuntia kestävän sängyssä pyörimisen. Jihaa!

Paitsi et ensin hirviövauvan tekee mieli nakkeja. Yäk.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

You Might Also Like

25 Comments

  • Reply ninni- maanantai, huhtikuu 25, 2011 at 17:10

    Moi, ite oon ottanu tota melatoniinia n. kuukauden verran, enkä enää saa iltasin unta jos en ota yhtä pillerii ja se lamauttaa heti ku sen on ottanu. Mut ainaki saa nukuttuu :)

  • Reply h maanantai, huhtikuu 25, 2011 at 21:02

    No ihan ekana jättäisin päiväunet väliin, jos ei yöllä uni tule. Toisena syynä voisin pitää sitä, ettei päivällä touhua mitään. Itse ainakaan en saa unta, jos olen päivän tekemättä mitään, koska eihän siinä ehdi edes väsyä. Ja työstressi ei ole ainoa stressi, älä aliarvioi työttömyyden aiheuttamaa huolta pääkopassasi!

    • Reply Meri tiistai, huhtikuu 26, 2011 at 03:22

      noi päiväunet ei oo mitenkään säännöllisiä, ei johdu niistä.ellen sitten saa pienillä torkuilla kahen viikon välein energiaa koko ajaks…

  • Reply nela maanantai, huhtikuu 25, 2011 at 21:28

    Melatoniini on kyllä turvallinen vaihtoehto, jos haluat hieman unen tuloa helpottaa. Ite oon satunnaisesti käyttänyt ja toimii hyvin. Ei siis tainnuta, mutta mukavasti raukaisee, eikä sen pitäisi aiheuttaa mitään fyysistä riipuvuutta tai merkittäviä sivuvaikutuksiakaan.
    Jo se voi auttaa, että tietää että voi ottaa pillerin tarvittaessa, jos uni ei tuu:). Mulle tollasia oireita tulee, jos on joku murhe mielessä… ja tosiaan outo tunne, kun ei ruoka maistu. Mutta oon varma että tilanne normalisoituu kyllä ajan kanssa. Ja siihen asti syö ihmeessä tarpeeksi niitä Kindereitä, ainakin suklaa ravitsee, ja onhan siinä maitoakin;). Tsemppiä:).

  • Reply ?? maanantai, huhtikuu 25, 2011 at 21:30

    oliks tän tarkotuksena varmistaa, meille kaikille, että oot saanu munaa?

    • Reply Meri tiistai, huhtikuu 26, 2011 at 03:21

      eikun siinä testattiin sun sisälukutaitoa (viittaus erääseen jouluna syntyneeseen lapseen.) reputit kirkkaasti :)

  • Reply Cerp maanantai, huhtikuu 25, 2011 at 22:01

    Mä luin kans my exploration -blogin kertaalleen läpi kun mainitsit siitä kerran jossain postauksessa. Nyt oon jäänyt ihan koukkuun! Ja melatoniini on siitä turvallinen ratkaisu uniongelmiin, ku se on ihmisen oma hormoni. Oon lisäks kuullu, että ”yömaidossa” eli siis yöllä lypsetyssä maidossa, on myös enemmän tuota hormonia. Harmi vaan, että sitä ei taida saada enää Suomesta ja tuskin Ausseistakaan. :D

    • Reply Meri tiistai, huhtikuu 26, 2011 at 03:20

      joo ei yömaitoo oo kauheesti näkyny ja tavallinen maito ei auta mitään.. :(

  • Reply A maanantai, huhtikuu 25, 2011 at 23:36

    mikä helvetti siinä on (asun itsekkin ulkomailla), että nää kotiväräjäykset menee (anteeks jo toinen ruma sana) ihan vituiks joka kerta??????? mä värjäsin just pari pv sitten TUHKANVAALEALLA no harmaahan siitä tuli, itketti ja nauratti. tosiaan olin lukenut sun sitruunakäsittelyistä (kommenteista) ja päätin kokeilla JA SE TEPSI. onnea nyt sun värjäys yritykselle, jos sulla ois parempi onni kun mulla !

    • Reply Meri tiistai, huhtikuu 26, 2011 at 03:20

      joo mä välttelen jokaikistä kylmää väriä, kun tulee samointein harmaa.. sitruuna onneks joo auttaa :D

  • Reply Sanna maanantai, huhtikuu 25, 2011 at 23:52

    Kuulostaa varmaan aika hyödyttömältä, mutta koita semmosta pientä happihyppelyä pari tuntia ennen nukkumaan menoa? En tiiä miten siellä, mutta Suomen raitis ilma ainakin tepsii. :)

    Miten muuten noita yläbannereita tehdään? Oman blogin kanssa ongelma, kun jokainen banneri on liian lyhyt…

    • Reply Meri tiistai, huhtikuu 26, 2011 at 03:19

      ihan vaan kuvankäsittelyohjelmalla… mä tiedän minkä kokonen toi mun yläbannerin pitää olla, niin siihen on sit helppo työntää tavaraa niin paljon ku mahtuu :D

  • Reply ronja tiistai, huhtikuu 26, 2011 at 01:16

    Mulla oli kans sama ongelma unen kanssa tossa joku aika sitten! Ostin niitä sellasii sleep-eazy -kapseleita, niin en nyt tiiä oliko vaan lumelääkettä vai auttoko ne oikeesti :D Purkissa lukee et 2 muistaakseni tunti ennen nukkumaanmenoa mut mä otin sen lisäks vielä 2 tai 3 kun menin nukkumaan. Tuntuu et ne vähän niiku sai unihiekkaa silmiin, mut ehkä toi Inkun suosittelema melatoniini auttaa paremmin. :)
    -ronja

    • Reply Meri tiistai, huhtikuu 26, 2011 at 03:18

      luulen et nukahtamisessa jeesaa pitkälle jo se, että luulee nukahtavansa :D

      • Reply ronja tiistai, huhtikuu 26, 2011 at 03:27

        hahah joooh voipi olla :D ja sit vielä toinen mikä autto mulla huomattavasti unenlaatuun on blackmoresin executive b stress formula. tuo jotenkin tosi levolliset unet :)

  • Reply Jenski tiistai, huhtikuu 26, 2011 at 06:51

    Hei!

    toivottavasti tää piristää hieman…

    http://tinypic.com/r/23tfg60/7

    tai oikeastaan saa sut uniseksi ja voit nähdä kivoja unia Channingista ;D

    p.s mä niiiiiiiin toivon että tossa näkyy oikea kuva, oon ihan tumpelo tälläisten tietokone juttujen kanssa HAHAH

    • Reply Meri tiistai, huhtikuu 26, 2011 at 06:58

      noi kalsarit on aika karut :D

  • Reply ilkee tiistai, huhtikuu 26, 2011 at 07:54

    ihan puoleenväliin potkaria en päässy mutta sitä kutoessa kauhistuin kun tajusin että musta voi tulla mummopuoli,puolimummo mikä lie mutta siis mummo ja joka tapauksessa mummo…en mä vielä oo valmis vaikka kudonkin ja haaveilen keinutuolista.

    Unettomuuteen lämmintä maitoo,villasukat ja rauhoittuminen ilman suklaata…kyllä mummo tietää

    • Reply Meri tiistai, huhtikuu 26, 2011 at 11:15

      ilkeemummopuoli! lyhennettynä IMP. :D

  • Reply Hensku tiistai, huhtikuu 26, 2011 at 15:16

    Suosittelen melatoniinihormonia lämpimästi. Se kannattaa ottaa hiilihydraattipitoisen ruuan kanssa, liukenee ja vaikuttaa paremmin :D

    (jostain syystä nykyään mulla toi mh aiheuttaa aamupahoinvoinnin kaltaisen olotilan, joka helpottaa vasta useamman tunnin päästä heräämisestä. pieni vaiva kuitenkin kun saa unirytmin kohdilleen..)

    • Reply Meri keskiviikko, huhtikuu 27, 2011 at 04:24

      auttaa siis vahvistamaan mun hirviövauvateoriaa :D

  • Reply Piijuli tiistai, huhtikuu 26, 2011 at 21:32

    Äääää, mistä tuo vauvelin ihana puku on? Tahtoo tuommosen omalle ihanalle 7 kk ikäiselle poitsulleen :)

  • Reply Emma lauantai, huhtikuu 30, 2011 at 03:12

    Ihmettelin, että mikä kävijäpiikki mun blogissa on analyticsin mukaan ollut, mutta täältähän se syy (jälleen) löytyi. :D

    Vitsi toi unettomuus on kyllä kurjaa, mahdollisesti raivostuttavinta vaan pyöriä (yksin) sängyssä ja odottaa unta tulevaksi samalla, kun laskee väheneviä tunteja aamuun. Muistan, että jossain piirretyssä puhuttiin joskus vuosia, eikun vuosikymmeniä!, sitten että lämmin maito auttais unen tuloon, mutta ehkäpä tuo jo mainittu melatoniini toimii paremmin. Toivottavasti ongelma on kuitenkin jo poissa.

    Se piirretty oli muuten Babar – olennaista. :D

    • Reply Meri lauantai, huhtikuu 30, 2011 at 03:28

      mä oon itseasiassa kokeillu tota lämmintä maitoa, eli ilmeisesti babaria tullu katottua täälläkin.. sääli että se on niin pahaa :( menettääköhän se tehonsa jos siihen laittaa kaakao-jauhetta?

    Leave a Reply

    Previous Post Next Post