• Matkatarjoukset:
Valikko

Kreeta

Hupsis on menny kaksi viikkoa viime päivityksestä : D Pakko aluksi hehkuttaa, että jippii Kalle on täällä jo kahden päivän kuluttua! Jääkiekosta en paljoa jaksa mainita, kun ei täällä Ateenassa ole kuin muutama ihminen, joka tajuaa kuinka hienoa oli voittaa.

Oltiin tänä viikonloppuna Kreetalla ja pakko sanoa, että oli tähän mennessä ehdottomasti paras retki täällä. Lauttaliput makso 40€ ja kaikki muu 95€. 95€ sisälsi kaksi yötä kolmen tähden hotellissa aamiaisen kera, pääsylipun vesipuistoon (reilusti parempi kuin Serena), yksityisen bussikuljetuksen joka paikkaan, veneretken yksityiselle rannalle ja rannalla barbeque.

Lähdettiin matkaan torstai-iltana. Otettiin lautta Piraeuksesta  klo 21.30. Mentiin heti ruoan jälkeen nukkumaan ja lautta olikin perillä Heraklionissa  klo 06.00. Lautta on ehkä karsein paikka, missä oon nukkunu. Saavuttua Kreetalle pari tuntia meni sähläykseen bussien ja tiedottamisen kanssa. Päästiin lopulta matkaan ja meni about tunti ajaa pieneen satamakylään. Otettiin botski ja lähdettiin seilaamaan. Kierrettiin yhden saaren hiljaiselle rannalle ja rantauduttiin. Vesi oli kristallin kirkas ja aivan uskomaton! En ole ikinä uinu semmosessa ympäristössä! Uinnin jälkeen olikin barbeque valmiina veneellä odottamassa. Sen jälkeen jaksoi seilata takaisinkin. Ainoa ongelma oli, että merellä tuuli hurjasti. Piti olla takki päällä ja kukaan ei tajunnut laittaa aurinkorasvaa. Illalla ravintolassa olikin rivistö punaisia neniä. Eli veneretken jälkeen suunnattiin kohti hotellia. Sinne ajoi about kaksi tuntia. Sen jälkeen oltiin niin rätti poikki väsyneitä, että kävästiin pikasesti syömässä ja painuttiin pehkuihin.

Oli hyvä, että mentiin aikasin (01.00) nukkumaan, koska lauantaina oli vesipuiston aika!! Lähettiin kymmenen aikaan matkaan ja ei se kestänytkään kuin puoli tuntia JEE!!! Vesipuisto ”Watercity” sijaitsi ison mäen huipulla ja näkymät oli upeat. Viiden tunnin ajan olin taas kuin 10-vuotias lapsonen. Juostiin joka liukumäkeen vauhdilla. Plussaa oli myös se, että meidän 100 hengen ryhmä oli ainoa koko puistossa!! Lauantai-iltana oli sitten pirskeet Kreetan yliopistolla. Ei ole paljon sanottavaa niistä juhlista, oli niin tylsää. Olisi pitäny vaan jäädä hotelliin katsomaan euroviisuja!

Sunnuntaina checkattiin sitten itsemme ulos ja lähdettiin bussimatkalle ympäri Kreetaa. Päädyttiin Matala-rannalle, missä on kuulemma tehty elokuviakin. Uskomaton kallio rannan vieressä. Uitiin Janan ja Marikan kanssa luolaan, kalliolle, istuttiin siellä tovi ja uitiin takaisin. Lopulta lähdettiin takaisin kohti kotia. Lautalla yritettiin kuunnella Suomen matsia, mutta eihän siitä tullut mitään. NYYH! 5sekuntia kuultiin matsia, 1 minuuti hiljasta, 5sekuntia matsia jne.

Kuudelta maanantai aamuna oltiin taas kotoisessa Ateenassa!